|
Henri Cartier-Bresson
Para Henri Cartier-Bresson, fotografiar es 《poner la cabeza, el ojo y el corazón en el mismo punto de mira》 y, en una fracción de segundo, captar la belleza de la forma y la emoción que el tema desprende. Así consiguió captar imágenes como las que veremos en esta exposición, una retrospectiva de su trabajo a lo largo de los a?os trenta, cuarenta, cincuenta y sesenta del siglo XX. Se trata de un viaje por sus viajes, un recorrido por su manera de mirar y emocionarse ante la imperfecta belleza del mundo. Observaremos su trayectoria, tan extensa que podríamos considerar su trabajo como un reportaje ininterrumpido del siglo XX, un documento visual de la realidad, supeditado a su extraordinaria mirada artística.
Horario
De lunes a sábado, de 10.00 a 14.00 y de 17.00 a 20.00 h
Domingos y festivos, de 11.00 a 14.00 h
Precio
Actividad gratuita
Del 26/10/2007 al 20/01/2008
Lugar: Sala Girona
Dirección: C/ Sèquia, 5
Localidad: GIRONA
Tipo de público: Público General
Tipo de actividad: Exposición
mas info:
L'Obra Social "la Caixa", en col.laboració amb la Fundació Henri Cartier-Bresson i Magnum Photos, presenta a la seva Sala d'Exposicions de Girona la mostra "Henri Cartier-Bresson. Fotògraf". Una exposició que podeu veure a Girona fins al 20 de gener de 2008 i després als centres Socials i Culturals de Tarragona i Lleida i en altres ciutats espanyoles per on passarà en el seu recorregut itinerant. Sigui on sigui el lloc i el moment en què preferiu coincidir amb aquesta exposició, us trobareu sempre amb el mateix contingut: una atractiva selecció de 126 fotografies d'Henri Cartier-Bresson fetes al llarg de més de quaranta anys, entre 1932 i 1979, amb la representació de tots els vessants del treball acurat d'aquest fotògraf dotat d'una mirada natural tan excepcional que se l'ha definit com "l'ull d'un segle". L'exposició és per ella mateixa el retrat de l'autor de les fotografies exposades, ja que Cartier-Bresson se sentia sempre implicat emotivament en tot allò que capturava a través del visor, a la vegada que escollia sempre l'anonimat en l'acció per poder captar millor l'instant retratat. Per Cartier-Bresson la càmera era la mestressa de l'instant que, en termes visuals, interroga i decideix alhora, amb al finalitat de representar el món en cada una de les instantànies que aconsegueix. |
-
|